Det är sååå man gör...

Hello!

Håller på att göra nya ögon till sims.
Vet att det kommer ta jättelång tid för det är verkligen Svårt.
Pixlar, var ska pupillen sitta, färger osv.
Det är också min första gång (Jag räknar inte med dom där skitfula, rent utsagt, ögonen som tog typ fem minuter).

Image and video hosting by TinyPic

Riktigt fula. :P

Såhär ser mina ögon ut sålänge



De är långt ifrån klara, som ni säkert ser. XD
(Har _INTE_ gjort "ramen" runt själva ögat)

Ville först testa att göra hår, men jag orkar inte ladda ner program och sånt (För jag vill inte bara göra om färgerna och så..

HEY, kan ni någon schysst hemsida att ladda ner simssaker på, SLÄNG EN KOMMENTAR!
Tack. QwQ

Lärde mig precis hur man hittar sina egna packagefiler ^_^'
De fanns ju i mappen där man har bilderna på sina ögon.

Alltså.
Öppna bodyshop.
Starta nytt projekt. (Exempelvis Ögon)
Döp projektet. Vi döper det till GrönaÖgon
Öppna ett bildprogram (PhotoScape, Gimp, Paint (XD), SAI, photoshop, whatever)
Tryck Ctrl + O (annars bara Arkiv > Öppna)
Gå in på följande:
Dokument > EA Games > The sims 2 (Da?) > Projekts > Namnet på ditt projekt, i detta fall GrönaÖgon > Öppna den bilden med färg (oftast den första bilden i ledet) och öppna den då i ert bildprogram.
Lek lite med den, gör vad du vill. >w<

I den mappen du hittade bilden du leker med fanns filen.
JAG VEEEET, jag är lite efter. XD

Ska fortsätta med mina ögon nu och nu ska jag skriva inlägget om min dag. Woh!


POSIPOS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hur jag har det
Klädsmak


RSS 2.0
RSS 2.0